Cztery Łapy

border collies / yorkshire terrier
Tu jesteśmy:

Nowy cykl: zabierz psa do parku! #1 - Park Regana



By   Karolina      22:21      Etykiety: , , , ,  

Lato to czas wakacji i odpoczynku, ale także psich sportów, aktywności i długich spacerów. Mieszkamy w Gdańsku, lecz w mojej dzielnicy jest niewiele miejsc gdzie można wybiegać psa czy rzucić mu frisbee. Podsunięto mi więc pomysł, dzięki któremu mam plan przetestować trójmiejskie parki pod kątem spacerów z psem, a także ich użyteczności do psich sportów. Wy dowiecie się czegoś nowego, dla nas zaś będzie to fajny pretekst by ruszyć się z domu gdzieś dalej, i popracować w warunkach innych niż najbliższy park w okolicy ;) Z czasem - jeśli dobrze pójdzie - rozszerzymy listę na tereny zielone w innych miastach. Tymczasem zapraszam do lektury na temat pierwszego odwiedzonego przez nas parku - Parku Regana.

Park Regana to ogromne zielone przestrzenie położone tuż przy morzu. Wybrałyśmy się z Avią z zamiarem "obskoczenia" szybko parku i zdania relacji - jednak muszę przyznać, że na dokładnie zwiedzenie zakamarków (bez pośpiechu, z przycupnięciem sobie i posiedzeniem na łonie natury) oraz wykorzystanie potencjału całego obiektu potrzeba by chyba pół dnia. My spędziłyśmy tam około dwóch godzin przemierzając prawie 5km (niestety już na początku trasy wyłączyło mi się endomondo, zanim się zorientowałam ucięło nam dobre pół km, powinno być całe okrążenie bez tej przerwy na dole ;) )


Jakie wrażenia?

Po tym spacerze mam bardzo mieszane odczucia. Na plus warto wspomnieć o czystości parku (co prawda zdarzały się śmieci, a nawet rozrzucony chleb, ale nie jest najgorzej). Według mnie park ten jest świetny jeśli chcemy po prostu przejść się z psem. Ze względu na różnorodność krajobrazu (drzewka, jeziorka, mostki, rzeczki itd.) i malowniczość miejsca, jest doskonałym miejscem jeśli chodzi o robienie zdjęć. Na pewno można uchwycić tam wiele ciekawych psich kadrów :)


Dzień naszego spaceru był bardzo słoneczny, dlatego w parku było mnóstwo spacerowiczów. Nie oni jednak byli największym problemem - gorsi byli rowerzyści. Jestem wyczulona na tym punkcie od kiedy Avia została potrącona przez rower (nie z jej winy i na szczęście nic się nie stało). Dwukołowców było dużo, co sprawiło że mając w głowie zagrożenie nie mogłam skupić się na samym spacerze i musiałam Avię zapiąć na smycz. Nie jest to wina rowerzystów, gdzieś jeździć muszą i nie mam o to pretensji ;) Dla mnie to było jednak zbyt dużo i wolę spokojniejsze miejsca. Jeśli zejdziemy z dróżek na ubocze, to jest całkiem przyjemnie i możemy poćwiczyć sztuczki. No właśnie! Ten park jest idealny jeśli chodzi o ćwiczenie z psem świadomości ciała. Do dyspozycji mamy mostki, nietypowe ławeczki, schodki i murki.

Murek możemy wykorzystać do przypomnienia sobie świadomości tylnych łap :)


Zwiedzając ten park nasunęła mi się też taka myśl, że jest to super miejsce do socjalizacji szczeniaka. Obecność placów zabaw (dzieci), skateparku (dziwne odgłosy i nowa sytuacja), a także różne podłoża, faktury, nietypowe figury i dziwne cosie to na pewno dużo atrakcji dla psiego malucha.


Ławeczka może posłużyć nam do ćwiczeń nad świadomością tylnych łap, pracowaniu nad balansem ciała (wskakiwanie na wąskie powierzchnie), rozciągania, pozowanych zdjęć i wiele wiele innych :)

Na mapce możecie dostrzec obecność jeziorek w parku. Udało nam się z Avią znaleźć jedno płytkie zejście. W taki upał jaki nas spotkał, trochę chłodzącej wody było nieocenione!
Udało mi się też odnaleźć kilka wolnych przestrzeni gdzie można porzucać sobie frisbee, ale chyba to jeszcze nie jest to czego szukam. Jest bardzo fajnie, ale liczę że znajdę coś lepszego :)


Jakie są Twoje wrażenia na temat tego parku? A może już tam byłeś/aś i masz jakieś zdjęcia albo własne spostrzeżenia? Pisz! :)

About Karolina

Karolina i Avia

4 komentarze :

  1. Nie znałam jeszcze tego parku! :P Szczerze mówiąc, obskoczyłam już kilka 3miejskich parków (niestety, mieszkamy w Malborku i jezdze do 3miasta tylko na treningi agility) i uważam jednak, że nic, nigdy nie pobije Gdyńskich Kolibek! :D Uwielbiam ten park, chociaz jest dosć sporo ludzi, to zawsze znajdzie się jakieś wolne miejsce np. do porzucania frisbee. :) A i proszę w końcu pojsc z nasza niezawodną ekipą na spacer! :D ( Hippis, Kali, Baja, Maniek etc... :D ) Bardzo ładne fotki! A w najbliższym czasie zajdę do tego parku ... zaciekawił mnie, nie powiem :)


    Pozdrawiamy! :)
    Nina & Figa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Nina za komentarz, fajnie że komuś się notka przydała :D
      Taaak, Kolibki są zdecydowanie najlepsze i też uwielbiam je ponad wszystko, na pewno będzie o nich wpis wkrótce, bo jest co pokazać!
      (A na spacer na pewno się wybierzemy jak będziecie coś organizować :) )

      Usuń
  2. Mieszkam w Gdańsku i nigdy nie byłam w tym parku. W wakacje na pewno się tam wybiorę z swoimi psami. Super zdjęcia! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Jeśli jesteś chętna to podeślij mi potem zdjęcia z wyprawy na maila (znajdziesz w zakładce kontakt) to wstawię do wspólnej parkowej galerii :)

      Usuń

Komentarze do postów starszych niż tydzień są moderowane.